torsdag 14 maj 2015

Listornas lista

Mamma var här igår, erbjöd sig att långpromenixa med babyn till helgen och vi svarade att det vore ju skönt, hinna fixa lite grejer i lugn och ro. Hon sover nämligen inga längre pass dagtid här hemma, max en halvtimme på förmiddagen. Som nu. Och vilken halvtimme! Här kommer den, listornas lista, allt som ska fixas när lugn och ro finnes:

* Läsa bokklubbsbok
* Läsa de andra böckerna, de som ligger här och väntar, bl.a. alla Knausgårdarna.
* Läsa veckans DN-blaskor
* Läsa lite i alternativa tidningar för lite bredd
* Lyssna på poddar
* Tvätta fönstren
* Stryka
* Styra upp i köksskåpen som fortfarande har en helt ogenomtänkt struktur från inflytten för c:a 3 år sedan och som spårade ur ytterligare när jag kom hem med vackra arvegods från farmor förra våren
* Åka till Bauhaus och köpa grejer till en dusch
* Riva ut duschkabinen och åka till tippen med denna
* Nytt handfat
* Montera hyllor i badrummet
* Inreda ett mysigt barnrum till babyn och skapa en blogg om detta
* Skriva dagbok
* Rita nåt
* Förverkliga alla idéer
* Plantera om
* Hänga upp tavlor
* Rama in en gammal affisch
* Rensa bland mina grejer på pappas vind
* Bjuda folk på spontan brunch
* Starta en surdeg
* Lära mig sy
* Sticka klart halsduken om jag minns hur jag gör
* Läsa Jesper Juul
* Köpa Sats-kort och träna några gånger i veckan
* Göra yoga varje morgon
* Dra ner på kolhydraterna
* Löpträna mån, ons, fre
* Se lite nya filmer
* Följa en bra tv-serie
* Sluta kolla på Lyxfällan
* Skicka in ett bidrag till en novelltävling
* Gå med gamla kläder till närmsta second hand och skaffa en decent basgarderob
* Bubblare: DIY:a nya lampskärmar till inte mindre än 3!!! lampor.
* Ha en bäddad säng och få in överkastsrutin
* Bada fotbad
* Ta hand om disken
* Lägga bönor i blöt
* Sätta surdegen
* Blogga om böckerna jag läst
* Boka en resa
* Koppla av och ladda batterierna
* Och på't igen


Adjöss, nu är hon vaken!

Bilden: Läsa bokklubbsbok och DN och borde måla naglarna, istället bloggar jag som ni märker. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar