lördag 30 maj 2015

Kruxet med att ha en morgontidning

Jag fick för mig att börja prenumerera på DN igen, pappers-dn alltså, den där tjocka prassliga grejen som plumsar in i hallen mitt i natten. Själv har jag aldrig störts av plumset, men i samma veva som prenumerationen satte fart började också babyn att vakna vid nya tider på ett nytt sätt. Vi lade samman 1 och 1 här hemma och jag styrde snabbt upp en skylt (mindlessness). 

"Vänligen lägg DN utanför dörren. Tack!"

Naj, naj, det funkade icke. Jag fick göra om. Klippte så ut själva DN-loggan från tidningen själv och skapade denna: 


Det funkade bättre, men inte alldeles säkert och därför hämtade jag världens bästa tejp, maskeringstejpen och skapade följande anordning:



Frid och fröjd!

Förutom att det ligger olästa tidningar i hela lägenheten. Svårt att praktisera mindlessness när det gäller att fördjupa sig i diverse ämnen, men att bläddra igenom lite snabbt går finemang - för att sedan ta blaskan under armen och dumpa direkt i insamlingen på dagens promenix.

1 kommentar:

Anonym sa...

Förslag: be dem lägga DN direkt i pappersinsamlingen
Visa hela vägen med maskeringstejp
Babyn får sova mm
F----r

Skicka en kommentar